Gewichtsverlies door gegevens over DNA

Gezonde Voeding

Gepubliceerd op: 13 september 2017

One-size-fits-all diëten werken niet, daarom kraakt SNPitty, een Amerikaans databedrijf op het gebied van gezondheid en voeding, de gepersonaliseerde voedingscode. De oplossing van dit bedrijf is ontworpen om mensen te helpen om (blijvend) gewicht te verliezen, Het bedrijf richt zich op het DNA van individuen om een programma te ontwikkelen dat het beste past bij de unieke stofwisseling van een individu. Er worden gepersonaliseerde repen en shakes afgeleverd die door voedingsdeskundigen zijn ontwikkeld. Door middel van een app worden de klanten gecoacht om eetbehoeften te overwinnen. Hamvraag is: hoe werkt het? 

Het bedrijf hanteert een ultra-gepersonaliseerde aanpak die genetica, psychologische profilering (voedselpersoonlijkheid), gepersonaliseerde maaltijdvervanging en neurowetenschappelijke coaching combineert. Food Tech Connect heeft een interview gepubliceerd met de CEO van SNPitty: Landon Steele. Wij hebben de highlights uit het interview voor jou verzameld.

Het bedrijf ontwikkelt een ??uniek dieet dat is afgestemd op het metabolisme van een individu. Maar hoe meten ze dat?

  • Het genetische profiel wordt beoordeeld met behulp van een in-home speekselkit.
  • De voedselpersoonlijkheid wordt beoordeeld door middel van online gestructureerde vragenlijsten die zijn samengesteld door psychologen.
  • Gewicht en activiteiten worden gemeten met behulp van eenvoudige vragenlijsten en (uiteindelijk) via smartphone en wearables.
  • Bepaalde leefstijlvoorkeuren worden opgevraagd via een eenvoudige vragenlijst.

De aanbevelingen van het bedrijf zijn gebaseerd op wetenschappelijke literatuur en eigen onderzoek. Meer informatie vind je hier.

Agenda / Evenementen

13-12-2017

AgriFoodTech Platform Congres 2017

Brabanthallen Den Bosch

Videokanaal

Het AgriFoodTech Platform heeft de nieuwste technologische ontwikkelingen binnen de voedselproductie in beeld gebracht.